Laatste activiteit door rijstvelden en stoffige wegen

16 september 2017 - Kuta, Indonesië

Voor de laatste keer moesten we vroeg op, want we hadden een fietstocht van 25 km met gids gepland voor deze dag. Onze laatste activiteit in deze vakantie. We werden om half 8 opgehaald en reden een lange rit van ongeveer 2 uur tot een restaurantje voor de ‘morningtea’.  Na de thee nog 10 minuten met de auto naar de start. We  maakten kennis met onze gids, kregen een helm en handschoenen  en een flesje water voor onderweg. De fietsen (  mountainbikes ) werden verdeeld en het gebruik uitgelegd, maar helaas moest Marijke afhaken. De mountainbike zag ze niet echt zitten. Eugène bleef bij haar en Alf en Rita begonnen samen met de gids aan de tocht, niet voordat de gids nog een ochtendgebed bij een tempeltje had gedaan. De tocht ging voor 99% bergafwaarts, zodat we voortdurend in de remmen moesten. Smalle bospaadjes, met diepe kuilen en paadjes door de rijstvelden vereisten ware stuurmanskunsten. Af en toe wat stoffig vanwege werkzaamheden aan de weg. Cement werd met een handcementmolen ter plekke gemaakt. Maar we genoten volop van de prachtige natuur en het mooie weer. Gelukkig ontmoetten we tijdens de stops  een aantal keren Eugène en Marijke, want de chauffeur bracht hun naar de punten waar Alf en Rita halt hielden. Onderweg fotografeerden zij een mooi versierde ingang van een huis waar een bruiloft was. Tijdens één van deze stops kregen we te zien hoe koffie en cacao werden gemaakt en dronken we daarna de echte ‘Luwak’ koffie  en kregen we een aantal glaasjes met verschillende soorten  thee en koffie aangeboden om te proeven. De civet katten werden daar ook gehouden. Natuurlijk kochten we in het bijbehorende winkeltje  een paar van deze soorten koffie. We reden verder naar de volgende stop voor een bezoekje aan een echt Hindoe huis. Interessant om van binnen te bekijken hoe zo’n huis in elkaar zit.

Aan het eind van de fietstocht wachtte de lunch, om daarna richting ons hotel te vertrekken. Zoals gewoonlijk weer erg druk op de wegen, zodat een rit van een uurtje toch al gauw uitloopt tot een uur of 2.

Nog even genoten aan het zwembad en na een heerlijk diner aan het strand zat ook deze dag er weer op.

1. Herman en Aad:
    Selamat datang luitjes,,

Wat schitterend toch allemaal wat jullie hebben beleeft , van dit land ook weer het een en ander meegekregen , je kunnen er voorlopig weer tegen .
    Nu nog 1 dag zeker en dan de grote reis weer naar huis ( ook wel weer fijn ) wij hopen dat jullie het erg mooi vonden om deze reis te beleven , daarom zeggen wij hou de herinneringen vast en een hele voorspoedige terug reis .

Wij zijn momenteel gearriveerd in Spanje met heel mooi weer , en wij gaan hier ook weer van genieten .
    Tot kijkjes en wij horen jullie wel weer als jullie terug zijn.
  2. Sonja en Angelo:
    16 september 2017
    We hebben weer genoten van jullie reis verhalen, goede reis terug!!
  3. Piet en Anita:
    16 september 2017
    De laatste dag nog lekker sportief bezig geweest. Heerlijk om te fietsen door de natuur met af en toe een moeilijk stukje. Dat hoort erbij. We wensen jullie een veilige terugvlucht en samen kunnen jullie nog nagenieten van zo' n geweldige reis.
  4. Sonja de Mul:
    16 september 2017
    Wat een geweldig mooie reis!! Dat was wel genieten. Zo hard naar beneden rijden op de fiets had ik ook maar even overgeslagen denk ik. Een heel goede en veilige reis naar huis gewenst!
  5. M vd Staal:
    16 september 2017
    Goed voor jouw Alf nog even gefietst te hebben. Hoek met 1-2 verloren, hier slecht weer, vanaf woensdag beter, goede reis terug naar huis.