Aardbeving

1 september 2017 - Bukittinggi, Indonesië

Jeetje, wat een 'schokkende' belevenis afgelopen nacht rond 12 uur. We lagen net op bed toen we in onze eerste slaap opgeschrikt werden door hevig schudden van het gebouw. We hadden vlug door dat het hier om een aardbeving ging. Snel in de kleren en met de lift ( dom, dom, dom ) naar de lounge. Daar hadden zich al veel mensen verzameld. Iedereen toch wel lichtelijk in paniek omdat de meeste gasten zoiets toch nog nooit hadden meegemaakt. Het bleek om een beving in zee te gaan, 75 km van Sumatra , 49 km diep en 6,2 op de schaal van Richter. Na een uurtje werd het sein 'safe' gegeven en zochten we ons bed weer op. Het duurde toch nog wel enige tijd voor we in slaap vielen. Gelukkig geen naschokken.

Even terug naar gisteren. De groene houten huisjes op de foto zijn de onderkomens van de studenten die voor Imam studeren. Vanaf 12 jaar verblijven ze daar tot hun 19e jaar, met z'n tweeën in een Spartaans hutje en mogen 1 keer per jaar naar huis. Ze komen van over de hele wereld hierheen om te studeren. Ze dragen een sarong.

Voor onze laatste dag gingen we naar het paleis van koning Istana Silinduang Bulan. Onderweg daar naar toe even een tussenstop bij het Karbouwengat, een canyon, waar ook veel aapjes de boel onveilig maakten. Dan via het Singkarak Meer naar het paleis. Een prachtig Minangkabau huis lag op onze weg, dat het zomerhuis van een arts was.

De lunch gebruikten we in een leuk restaurant, Zoals gewoonlijk is de lunch hier zeer uitgebreid. Een voor onze begrippen volledige, warme maaltijd.

De rest van de dag besteedden we om orde op zaken te stellen in onze koffers. Straks afscheidsdiner met onze gids en de chauffeur. Morgen vliegen we naar Jakarta op Java.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dian de de Mul:
    1 september 2017
    Jullie hebben wel een afwisselende reis, zo maak je een aardbeving mee en even later zitten jullie in het paleis van de koning. de foto's zijn weer prachtig. Nog een goed verblijf in Jakarta.
    Maandag begint de schildercurcus weer.
  2. Daan en Corrie:
    1 september 2017
    Dt is schrikken! Gelukkig goed afgelopen . Wel schade aan die gammele hutjes.
  3. Herman en Aad:
    1 september 2017
    Ja dat is schrikken , gelukkig goed afgelopen , ook weer mee gemaakt .
    Dus de laaste dag op Sumatra, en morgen weer een vlucht naar Java ( het eiland waar mijn moeder en zus zijn geboren )
    Dat is weer een heel ander eiland , met veel nederlandse invloeden , je kijkt je ogen uit.

Wij wensen jullie een goede vlucht , en geniet.
    Ps mooie foto's van Sumatra.
  4. Jan en cathrien:
    1 september 2017
    Dat is wel schrikken maar gelukkig verder geen overlast. verder nog een voorspoedige en mooie reis met nog vele mooie foto's zodat wij ook van jullie reis kunnen meegenieten
  5. M vd Staal:
    1 september 2017
    Begrijp dat jullie erg geschrokken zijn, gelukkig goed afgelopen. Goede reis in Jakarta,
  6. Adri en Nelly:
    1 september 2017
    Oeps, dat is even angstig! Gelukkig goed afgelopen. Wat een prachtige reis maken jullie. En het gaat nog verder, we zijn benieuwd naar de verdere verhalen.
  7. Rieneke en Dries:
    1 september 2017
    Wat een angstige momenten. Gelukkig is het goed afgelopen.
    Veel kijkgenot in Jakarta. Mooie foto's.
  8. Jan en Ina:
    1 september 2017
    Dat is inderdaad even schrikken. Jullie dachten lekker te gaan slapen, maar dan moet je hals over kop naar beneden gelukkig geen gewonden de foto’s van de vallei zijn heel mooi.
  9. Piet en Anita:
    1 september 2017
    Dat is schrikken zeg. Jullie weten nu wel hoe het voelt, wat een aardbeving is. Gelukkig is het goed afgelopen. Hopelijk kunnen jullie het snel vergeten en verder gaan met jullie prachtige reis. De foto's zijn weer prachtig. Groetjes Piet en Anita
  10. Suus:
    1 september 2017
    Oei, da's schrikken!! Gelukkig goed afgelopen.
    Goede reis morgen en veel plezier op Java. Groetjes.
  11. Paula v d Linde:
    2 september 2017
    Elke keer weer mooie berichten en foto s
    Vervelend van de aardbeving dat is wel schrikken zeg.
    Maar gelukkig goed afgelopen .Nu op naar Jakarta.Groetjes