Rijstvelden en tempels

13 september 2017 - Kuta, Indonesië

Na een heerlijke rustdag aan het zwembad vonden we het weer tijd voor een uitstap. We huurden een gids en chauffeur om de rijstvelden van Unesco te bezoeken en de gids had nog een tip voor ons: De tempel Pura Ulun Danu Beratan, de op 1 na mooiste Hindoeïstische tempel van Bali.

Maar voordat we zover waren stopten we eerst even bij een vlindertuin, waar 2 van ons vieren buiten bleven vanwege een vlinderfobie. De vlinders waren prachtig en handtam.

Na dit bezoek reden we langs uitgestrekte  rijstvelden, waar we met de gids doorheen mochten lopen. Dat viel nog niet mee, want het waren smalle , drassige dijkjes. Maar het was zeker de moeite waard.

Daarna op weg naar de tempel die in het Beratanmeer ligt. Een groot indrukwekkend complex met rondom prachtig aangelegde tuinen.

Tenslotte gingen we naar het stadje Ubud, waar we even rondkeken in de smalle drukke straatjes. In de buurt daarvan legden we nog even aan bij een houtsnijwerkplaats. Verschillende werknemers waren aan het hout bewerken. In de bijbehorende winkel kochten we een Boeddhabeeldje.

Rond 6 uur weer terug bij het hotel waar we snakten naar een glaasje wijn.

1. Adri en Nelly:
    13 september 2017
    Wat een fantastische mooie en interessante reis! Nu de verhalen nog die je niet hebt opgeschreven.
  2. Ton en Maria Bruin:
    13 september 2017
    Weer een heel andere wereld zo te zien en te lezen. We genieten elke keer weer van de verhalen en de foto's.
  3. Jan en Ina:
    13 september 2017
    Elke dag genieten wij weer van de mooie verhalen en de foto's.
    En wat hebben ze daar mooie vlinders.
  4. Rieneke en Dries:
    13 september 2017
    wat een prachtige vlinders. Een mooie byzondere vakantie.
  5. Herman en Aad:
    13 september 2017
    Wat zullen jullie genieten , zo veel mooie dingen zien en meemaken.
    Ja Bali is totaal anders he , al die offertjes die ze maken en vullen met eten en bloemen , de vrouwen die de offertjes in zee doen voor hun mannen, dat is toch leuk om allemaal mee te maken.
    Wij beleven het allemaal weer op nieuw door jullie prachtige verhalen en foto's .
    Nou nog heel veel plezier en rusten jullie maar goed uit voor de terug reis terug .
    Gr Herman en Aad
  6. Anton en Leny:
    14 september 2017
    Wat fantastisch al die indrukken die jullie opdoen daar in dat enorme land met die
    prachtige natuur en die hele andere cultuur .
    Geniet er nog maar nog een weekje geloof ik !!
    De fotograaf doet ook goed werk ( mooie foto`s )
    groeten uit Terneuzen.