Met de boot naar Bali

11 september 2017 - Kuta, Indonesië

Vandaag 11 sept. om 6 uur vertrokken we naar de boot om naar Bali te gaan. Onderweg al een drukte van belang. De schoolkinderen waren al op weg naar school. Iedere maandag wordt de week geopend met een ceremonie op het schoolplein. Na een poosje gewacht te hebben konden we de boot op en waanden we ons even terug in de tijd. ( Breskens -Vlissingen ). Na een 40 minuten op het water zetten we onze eerste stappen op Bali. Bali is voor 90 % Hindoeïstisch , dus werden we gelijk geconfronteerd met tempels en tempels en tempels. Een totaal andere wereld weer.

Onderweg naar het hotel kwamen we nog een begrafenisstoet tegen. Een vrolijk gebeuren want de volgers in de stoet hadden al iets te diep in het glaasje gekeken.  ( volgens onze gids is dat normaal omdat ze blij zijn dat de overledene naar een beter leven zal gaan ) Een prachtig versierde lijkkist die gedragen werd door vele familieleden.

Op de rijstvelden die we voorbijreden zagen we tempeltjes staan, waarop de arbeiders aan het begin van de oogst hun offergaven offeren aan de goden.

Na enkele uren rijden zagen we de zee ( Indische oceaan ) en kwamen we aan in Kuta  in hotel Ramana Bintang voor een verblijf van 6 dagen.

12 sept geen noemenswaardige bijzonderheden want het was een dag van rust, rust, rust,

1. Piet en Anita:
    13 september 2017
    Nu kunnen jullie lekker uitrusten van jullie mooie en avontuurlijke reis. Geniet nog van de laatste dagen.
    Groetjes Piet en Anita
  2. Daan en Corrie:
    Daar zijn jullie vast aan toe. Even rust. Schitterende fotoos
  3. Henk silver:
    13 september 2017
    Jullie hebben in ieder geval geen luie gids die er de kantjes van afloopt. Hij laat jullie heel veel zien en vertelt er ook veel bij. Aan te raden is een diner op het strand van Bali . Alvast hier thuis een rokje voor Alf klaarleggen? Henk heeft de hal gestofzuigd, ramen en het glas van de balkons gelapt , hoeft Alf dus ook niet meer te doen
    Lilianj
  4. Rieneke en Dries:
    13 september 2017
    Nu nog6 dagen heerlijk relaxen? Geniet ervan!
  5. Robert en Elly Scheppers:
    14 september 2017
    Ook interessant om de discipline op school te zien.
    Wat een wereld van verschil !
    Geen schoolmuseum gezien, Rita ?😉
    Bedankt weer voor de mooie teksten en foto's.
    Groetjes, Robert en Elly.
  6. Paula v d Linde:
    14 september 2017
    Iedere keer weer verassende verhalen en mooie foto,s
    Veel verschillende culturen.
    En ook prachtige stranden met mooie MANNEN.