Een nachtelijk avontuur

10 september 2017 - Kalibaru, Indonesië

We gingen deze nacht niet naar bed , want we willen alles uit deze vakantie halen. :) :) Om 00.00 u. stond de bus weer al klaar om ons naar de Bromo vulkaan te brengen voor een spectaculaire zonsopgang. We vonden de 2 uur durende  rit naar boven met een jeep al spectaculair genoeg. Één van de passagiers beleefde dan ook angstige momenten. Ra,ra wie was dat?  Maar nadat de chauffeur de deur goed had dichtgedaan was ze wel gerustgesteld. We hotsten en klotsten dat het een lieve lust was. Het leek wel kermis. Boven aangekomen was het al een drukte van belang. We zochten een goed plaatsje om de zonsopgang zo goed mogelijk te zien. Na enige tijd was het dan zover en zagen we de zon langzaam aan de horizon verschijnen. Als we eerlijk zijn vonden we de randverschijnselen mooier dan de zonsopgang zelf. Vooral de krater van de Bromo vonden we een schitterend plaatje.

Daarna terug naar beneden met de jeep tot de voet van de Bromo, waarvandaan  de mannen naar de top klommen om met eigen ogen de krater te zien. Een hele klim , die veel mensen te paard deden. Onze stoere mannen deden dat dus te voet ( Herman !!! ), Ondertussen was het half 8 geworden en dus tijd voor het meegenomen ontbijt. We dachten naar het volgende hotel te gaan om wat slaap in te halen, maar er wachtte ons nog een leuke excursie waar we niet op gerekend hadden. Onderweg daarheen stopten we nog even bij een tabaksplantage. Interessant om te zien hoe de vrouwen de tabaksbladeren aaneen rijgen.

We kwamen bij een specerijentuin waar we een rondleiding kregen door de prachtige tuinen. Arbeiders klommen 80 maal per dag in een hoge palmboom om het sap van de kokosbloem af te tappen. Wat een acrobaten.

Natuurlijk moesten we proeven van de koffie met koekjes , waarna we getrakteerd werden op een optreden van enkele kinderen. Na afloop van de voorstelling werden we 'versierd' met bloemen en kransen, gemaakt van de bladeren van de palmboom.

Toen we uiteindelijk in ons hotel kwamen had de gids nog een leuke verrassing voor ons: morgenochtend om 6 uur vertrekken, dus om half 5 uit de veren om naar het veer naar Bali te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dian de de Mul:
    11 september 2017
    Wat een reis, en wat maken jullie allemaal niet mee. De verschillen tussen het leven en werken daar met dat van ons westerlingen komt iedere keer weer na voren. Geniet nog van deze prachtige vakantie.
  2. M vd Staal:
    11 september 2017
    Lijkt me wel een pittige vakantie, maar je hebben dan ook heel veel gezien en beleefd, als Alf met zijn knie die berg opkan kunnen we volgende week wel tennissen ook. Gisteren terwijl Piet en Herman op luie stoel thuiszaten nog even 45 km gefietst.
  3. Ton en Maria Bruin:
    11 september 2017
    Pfff slapen doe je maar thuis lijkt jullie gids te denken. Hij haalt er het uiterste uit zo te horen. Wat een schitterende foto en dito verhalen weer.
    Goede reis naar Bali.
  4. Danielle:
    11 september 2017
    Leuk om de verhalen te lezen en foto's te bekijken. Java veel herkenning, Bromo schitterend. Tip voor Bali als jullie je gaan vervelen tijdens de relaxdagen: Jatiluwih rijstveldterrassen.
  5. Robert en Elly Scheppers:
    12 september 2017
    Wat een indrukwekkende reis maken jullie toch !
    Een druk programma, maar groot gelijk dat jullie zoveel mogelijk willen zien.
    Groetjes Robert en Elly.
  6. Huub en Christiane Nijsten:
    12 september 2017
    Blij om alsnog te mogen opstappen in jullie boeiende reisverhalen gelardeerd met prachtige foto"s.Zijn jullie een beetje voorzichtig met jullie kleine mankementen opdat jullie verder tenniscarriere niet in gevaar komt.We hebben jullie vertegenwoordigt op 100 jarig jubileum van Animo Groeten Huub en Christiane.
  7. Fam. Brinkenberg:
    12 september 2017
    het is heerlijk om met jullie mee te reizen via de blog. Gelukkig moeten wij hiervoor niet vroeg uit ons bed.....Wat een mooie verhalen en prachtige foto's.
    Geniet nog van Bali!!!