Highlights Singapore

26 augustus 2017 - Singapore, Singapore

Na een echt Maleisisch ontbijtje op het dakterras bij het zwembad,  besloten we te voet op weg te gaan naar de Indische buurt. Een oude moskee op ons pad bleek niet toegankelijk voor toeristen. Jammer! Deze Indische buurt was erg gezellig met leuke straatjes en kleine winkeltjes. Verder de tocht vervolgd met de hop-on-hop-off tot China Town. In een van de kleine straatjes dronken we Chinese thee in een bierglas van de oktoberfeste. :) :):) Een bezoekje aan de Veeramakaliamman Temple, die gewijd is aan de godin Kali,  stond vervolgens op het programma. Op het dak van deze tempel staan beelden die waken over het little India. Een stukje verder in Chinatown  bevond zich de Boedha Tooth Relic tempel. Bij de ingang konden we een wierookstokje aansteken, waar we gebruik van maakten i.p.v. het gebruikelijk kaarsje in de katholieke kerken. Dit complex is pas in 2007 voltooid en heeft 53 miljoen dollar gekost. Deze tempel is gewijd aan de heilige tand van Boedha die zich daar bevindt. Indrukwekkend was vooral de dienst waar we toevallig getuige van waren.

Verder met de bus naar de Singapore Flyer, vergelijkbaar met de Londen Eye. Van hieruit hadden we een magnifiek uitzicht over de Singapore River, de skyline  en het  circuit voor de GP voor de formule 1 die op 17 september plaats vindt.

Daarna besloten we om Singapore op een nog hogere locatie te bewonderen vanaf het observation deck bovenop de derde toren van hotel Sands. Bovenop die 3 torens is een model van een  schip gesitueerd waar zich een restaurant, tuinen en een zwembad bevindt. Ook vanaf hier was het uitzicht fantastisch en vooral de Botanisch tuinen  ( Gardens by the Bay ) waren, vanaf boven bekeken, geweldig.

Tot slot aan de rivier heerlijk gegeten en ons verblijf in Singapore afgesloten. Ondanks de vele hoogbouw was ook het groen in de stad duidelijk aanwezig. Vanaf het vliegveld naar ons hotel was het, of we door gigantische tuinen reden.

Morgen vroeg op, want we vliegen om 7.40 naar Medan op Sumatra.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton en Maria Bruin:
    26 augustus 2017
    Mooie foto's van jullie tussenstop in Singapore, toch leuk om dat mee te pakken, als onderbreking bij zulke lange vliegreizen. Goede vlucht naar Sumatra, dan begint het pas echt.
  2. Henk silver:
    26 augustus 2017
    prachtig , geweldig , Alf/Rita even voor jullie info : Freek Witte is Donderdag jl overleden
    Laat het jullie vakantie niet beïnvloeden .gr.Lilian
  3. Henk silver:
    26 augustus 2017
    ps ik krijg heimwee lilian
  4. Suus:
    26 augustus 2017
    Prachtige foto's. Goede reis morgen naar Medan.
  5. Herman en Aad:
    26 augustus 2017
    Mooie foto's fijn he die tussenstop, zien jullie nog iets van het land.
    Morgenvroeg vertrekken naar Medan , een hele andere wereld Sumatra, maar ook prachtig hoor!
    Goede vlucht !
  6. Nel:
    27 augustus 2017
    Wat een prachtige foto's!
    Goede vlucht naar Medan!!
  7. Anton en Leny:
    30 augustus 2017
    Indrukwekkende stad Singapore lijkt ons
    Mirjam heeft ons er ook al het een en ander over verteld.Mooie foto's