Van Medan naar Brastagi

27 augustus 2017 - Berastagi, Indonesië

Vanochtend om 4 uur opgestaan voor onze vlucht van 7.40 u. We moesten tenslotte  in Medan zien te komen. Nadat we geland waren moest de klok eerst een uur worden terug gezet. Onze chauffeur en gids stonden ons al op te wachten, maar er moest eerst 4000.000 roepia gepind worden ( € 280 ).  Medan is niet bepaald een idyllisch oord uit toeristenbrochures. Het is wel een enorm verschil van het luxe Singapore naar het straatarme Medan. De armoedige, niet geplaveide straten met krotachtige winkeltjes, de roestige brommertjes met zijspan, de rommel op de straten en de chaotische toestanden in het verkeer lieten een onuitwisbare indruk achter. We voelden ons ietwat beschaamd om als 'rijke' toeristen door de straatjes te lopen.

De gids daagde ons uit om eens te proeven van de stinkvrucht ( Durianvrucht). Bij een stalletje, waar ook een cacaoboom en een bitternoot boom stonden, proefden we er voorzichtig van, maar konden de smaak niet erg waarderen.

De volgende  bezienswaardigheid was de katholieke kerk, waarvan de pastoor een Nederlander is. Jammer genoeg was hij niet thuis.

Vervolgens de berg op naar ons hotel, waar we onderweg een aantal 'bungalows' zagen, die volgens gids gebruikt werden als bordeel. Het eindpunt was een bezoek aan de overdekte fruitmarkt. Fijn dat hij overdekt was, want het begon te regenen.

Hopelijk is het zicht morgen beter dan vandaag, dan zien we misschien de nog werkende vulkaan Sinabong.

1. M vd Staal:
    27 augustus 2017
    Mooie foto's en zo tezien hebben jullie het goed naar de zin. Veel plezier daar. Hier lekker weer, gisteren terwijl W en P er waren nog 50 km alleen gefietst. Groeten Maarten en Willy.
  2. Herman en Aad:
    27 augustus 2017
    Ja lui, het is inderdaad heel anders dan Singapore , maar wel heel apart ,dat is hun cultuur.
    En wat betreft de durian hij stinkt inderdaad maar de vrucht zelf...heerlijk vonden wij .
    Eet ook eens de mangistan die is echt heel lekker , vraag aan de gids of hij die jullie laat proeven ( spreek uit mankistan ) heerlijk ! nou nog heel veel belevenissen daar , wij horen het wel.
  3. Sonja en Angelo:
    27 augustus 2017
    Dan wonen wij toch luxe he! En idd een verschil met Singapore.
  4. Sonja de Mul:
    27 augustus 2017
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. Wat een verschil tussen Singapore en Medan. Ik kan het me voorstellen dat je dan een beetje beschaamd door die straatjes loopt. Ben benieuwd naar jullie verdere reisverhalen!
  5. Jill:
    27 augustus 2017
    Wat een cultuurswitch! Heel benieuwd naar die Durian. Smokkel maar wat zaadjes voor me mee als je ze tegenkomt. ;-)
  6. Fam. Brinkenberg:
    27 augustus 2017
    wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. Met de mooie foto's erbij krijgen we een mooi beeld bij de verhalen. we wensen jullie morgen weer veel plezier en hopen op mooi weer.
  7. Piet en Anita:
    27 augustus 2017
    Even tijd om te reageren vanuit het koude St. Petersburg. 14-16 graden!!!!! We hebben jullie verslagen wel al allemaal gelezen. Dat zal even een cultuurschok geweest zijn. Dan besef je hoe goed het bij ons allemaal is. Het gaat zeker een reis worden met verschillende ervaringen en om nooit meer te vergeten. Lieve groetjes van Piet en Anita.
  8. Dian de de Mul:
    28 augustus 2017
    wij zijn vrijdagavond laat thuisgekomen, erg druk op de duise autobanen.
    Jullie zijn nog maar net begonnen aan een geweldige reis en al zoveel verschillende culturen en infrastructuren meegemaakt. De indruk uit de foto's is geweldig. Nog een mooie reis verder.
  9. Anton en Leny:
    30 augustus 2017
    Wat een contrast he Singapore en Medan
    wederom mooie foto's die wat vertellen.