Geisers en de Borobudur

6 september 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Zoals iedere morgen werden we weer gewekt door de gezangen afkomstig van de moskee. Iedere morgen moeten we een kwartier vroeger weg, vandaar dat we deze morgen om 7 uur in de startblokken stonden, gesterkt door een lekkere dikke boterham met.......hagelslag!!!!!!!!!

De eerste bezienswaardigheid deze morgen was het Diengplateau, dat gevormd wordt door een enorme vlakte uit wat voorheen actieve vulkanen waren. Het complex bestaat uit 20 geisers waarvan de laatste in 2010 ontstond. Op dit plateau bevinden zich ook 8 Hindoeïstische tempels waar we  een kijkje namen.

Vervolgens reden we richting de Borobudur via een prachtig berglandschap met plateaus, waar de landarbeiders druk bezig waren het land te bewerken.

De Borobudur is een Boeddhistische  tempel,  gebouwd tussen 750 en 850 na Chr. Deze tempel is verschillende malen door vulkaanuitbarstingen verwoest en opnieuw opgebouwd. De laatste maal in 2010, maar is inmiddels weer schoongemaakt. Omdat de Borobudur verscheidene malen is gerestaureerd behoort hij niet meer tot de 7 wereldwonderen, maar zijn plaats is ingenomen  door het terracotta leger uit China. We kregen een rondleiding door een privé gids die later ook een rondleiding gaf in een dorpje bij de Borobudur. Met een paardenkoetsje gingen we daarheen en zagen we hoe tofu  en cassave chips werden gemaakt.

Een volle dag weer. En voor de verandering morgen weer een kwartier vroeger op weg.

1. Herman en Aad:
    6 september 2017
    Mooi verslag , dus de Borobudur bezocht , wat een klim he maar zeker de moeite waard .
    En die geisers zo heet, je kan er eieren in koken zo heet.
    Prachtig die mannen in sarong staat hun goed.
    Leuk om dat te lezen en te zien , nou veel plezier en maar weer genieten, het gaat zo snel allemaal , maar jullie hebben nog een aantal dagen.
    Hier alles goed en wij gaan ook bijna met vakantie , het schiet op.

Gr Herman en Aad .
  2. Henk silver:
    6 september 2017
    Alf , staat je goed , verwacht van je dat die sarong in Terneuzen ook gaat dragen en wel bij de les blijven en NIET naar andere vrouwen kijken
    H
  3. M vd Staal:
    6 september 2017
    Mooie foto's en prachtige verhalen jullie zien heel veel, en doen geweldig veel indrukken op. Blijf er maar goed van genieten. Groetjes van ons.