Met de " Indonesië Express " naar Kroya

5 september 2017 - Wonosobo, Indonesië

Op het station van Bandung stond te trein al te wachten om ons naar Kroya te brengen. Onze plaatsen waren gereserveerd en onze gids Ari had voor een 'natje en een droogje' gezorgd. Het was een prachtige rit met een heel afwisselend landschap. Prachtige rijstvelden, palmbomen, rivieren en kleine dorpjes trokken aan onze ogen voorbij. Bj aankomst in Kroya stond onze chauffeur  al  te wachten om ons naar Wonosobo te brengen. Dit plaatsje ligt op een hoogte van 900 meter. Onderweg stopten we even bij de glasnoedel productie. Heel interessant om te zien hoe de noedels worden gemaakt. De vloeibare grondstof wordt buiten op platen 30 minuten te drogen gelegd, waarna de vrouwen de noedels van de platen halen en in bossen naar binnen brengen. Daar worden door andere dames de noedels tot knotjes gedraaid. Ook wij mochten even helpen. In plastic zakken worden de knotjes verpakt en vervoerd naar de diverse winkels voor de verkoop.

We stopten nog even aan de kant van de weg, waar we op het veld landarbeidsters bezig zagen met het dorsen van de rijst in een kleine machine. Ook weer leuk om te zien.

Na nog een koffiestop aan de kant van de weg arriveerden we rond half 6 bij ons hotel.

We moesten onze gids nog 12 miljoen roepia betalen voor optionele excursies. Zie het enorme pak geld :):):)

Morgen naar het Dien Plateau wat het huis van God betekent.

1. Piet en Anita:
    5 september 2017
    Tussendoor een treinreis maken is heel leuk. Zo te zien is het een mooie trein. Jullie hebben al heel wat kilometers gereisd, denk ik. De foto's zijn weer heel mooi.
  2. Daan en Corrie:
    5 september 2017
    Wat een fantastische reis en wat leuk om met eigen ogen te zien hoe die noedels tot stand komen. Geniet nog maar lekker van alles wat jullie voorgeschoteld krijgen
  3. Jan en Ina:
    5 september 2017
    Jullie hebben mooie foto's gemaakt zo dat wij goed kunnen zien hoe mooi het er is maar het is natuurlijk veel leuker als je dit alles zelf mag zien en beleven nog veel plezier.
  4. Suus:
    5 september 2017
    Wat een schitterende plaatjes weer zo van bovenaf gezien.
    Leuk ook om eens zoveel miljoenen in je handen te hebben. Zondag is het trekking van de staatsloterij, dus wie weet.
  5. Maria en Ton:
    6 september 2017
    Zo krijg je toch wel een hele mooie indruk van het land en en wat de mensen doen en van onze geschiedenis daar. En met al dat handwerk daar is er kennelijk nog niet zo veel veranderd. Prachtige foto,s weer. Zo,n reis zouden wij ook wel willen.