Van Jakarta naar Bandung

3 september 2017 - Bandung, Indonesië

Na een zeer uitgebreid zondags ontbijt vertrokken we voor een foto toer door Jakarta. We keken bij de woning van de president dat ook hier het 'witte huis ' wordt genoemd. Recht tegenover dit huis ligt het Merdekaplein met het Nationaal Monument 'Monas' als bekendste herkenningspunt van de stad. Heel veel mensen waren 's morgens om 8 uur hier al aan het sporten. Langs de kant van de weg vele blauwe tuk-tukjes.

Op het oude stadhuis plein in de wijk Kota stonden vele gekleurde fietsen met hoedjes die de lokale bevolking gebruikten om hun fietskunsten te demonstreren. In de oude haven van Batavia, het oudste gedeelte van de stad, bezochten we de haven Sunda Kelapa. De oude Buginese schoeners die er afgemeerd liggen maken de haven nog een beetje interessant. Het zijn oude houten boten die de vrachtvaart tussen de eilanden nog verzorgen.

Heel indrukwekkend was een bezoek aan het veld van eer, waar de Nederlandse mannen, die stierven tijdens de oorlog in  Nederlands Indië of in de onafhankelijkheidsoorlog die daarop volgde, begraven liggen.

Na de lunch bracht de gids ons naar Bandung voor een optreden van de kinderen van de muziekschool 'Saung Angklung Udjo '. Wat hebben wij genoten van de lachende, blije gezichtjes van de dansende en muziek spelende kinderen.

Ook morgen wacht ons weer een drukke dag.

1. Henk silver:
    3 september 2017
    tjonge jonge jonge wat fantastisch wat een leuke reis , indrukwekkend
    henk
  2. Robert en Elly Scheppers:
    3 september 2017
    Wat hebben jullie toch al vele mooie dingen beleefd !
    Leuk, (vooral voor muziekjuf Rita) al die kinderen met hun muziek en dans !
    We vinden het ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen op jullie mooie reis. Veel groetjes van Robert en Elly.
  3. Fam. Brinkenberg:
    3 september 2017
    wat maken jullie veel mee. Geweldig om jullie te volgen. Het is wel vroeg opstaan begreep, maar dan heb je tenminste een hele dag. (Dan thuis maar weer uitrusten.) Mooie foto's ook weer die ene mooie indruk geven van jullie belevenissen.
    Nog heel veel plezier!!!!
  4. M vd Staal:
    3 september 2017
    Mooi verhalen en belevenissen. Nederland wint net van Bulgarije met 3-1, geen hoogstaande wedstrijd. Hoek gisteren wint met 5-4, daar heel wat meer genoten.
    Veel plezier verder nog.
  5. Toine en Barb:
    3 september 2017
    Interessante reis! Op Java zullen jullie we veel meer dan op Sumatra geconfronteerd worden met "ons" koloniaal verleden. Verbazingwekkend vonden wij jullie bemerking, dat op het Ereveld van Bandung ook de Nederlandse militairen, die gesneuveld zijn tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog, herdacht worden.
    Hoe ervaren jullie het weer daar?
    Wij wensen jullie een plezierige voortzetting van jullie reis.
  6. Herman en Aad:
    Selamat malam luitjes.

Dus jullie hebben zo genoten van Jakarta de miljoenen stad , met z'n drukke verkeer,
    Leuk dat jullie naar Bandoeng zijn geweest en de angklung school hebben bezocht van Pak Udjo , leuk he die kinderen ze hebben er zoveel zin in en die snoetjes zo schattig , nou nog heel veel plezier en op naar de volgende belevennissen .

Gr Herman en Aad .