Rijstvelden, ananas, papaja's, mango 's en suikerpalm

30 augustus 2017 - Padang Sidempuan, Indonesië

Het was vroeg vanmorgen.Nog even een fotootje van het hotel en we vertrokken met de boot weer naar het vasteland. Onze chauffeur stond ons al op te wachten. We hadden een lange reis voor de boeg van 297 km. Onderweg een aantal keren gestopt voor mooie uitzichten over de rijstvelden en we bewonderden de papaja  en mangobomen en de vruchten van de suikerpalm.

Bij een ananasplantage verbaasden we ons erover hoe die groeiden. Wij hadden altijd gedacht dat ze aan bomen groeiden. Niets was minder waar. Ze groeien op de grond aan struiken. Er werd voor ons een ananas geschild en we kwamen tot de conclusie dat we nog nooit zo'n lekkere ananas hadden geproefd.

De volgende stop was bij een rijstfabriek, waar ze de rijst droogden, pelden en machinaal in balen verpakten. Een poosje later zagen we op het land een aantal vrouwen met de hand de rijst dorsen.

Tenslotte stopten we nog even bij een zwavelbron ontstaan door een uitbarsting van een vulkaan ongeveer 450 jaar geleden. Het warme water was nog 80 graden.

Onderweg zagen we nog een hilarisch tafereeltje dat volgens de gids een openbaar badhuis was. (Tentje in de sloot )

Morgen weer een lange tocht van 300 km voor de boeg.

1. Henk silver:
    30 augustus 2017
    Voor zever ik me kan herinneren kan je als je de kroon van een ananas hebt afgesneden die weer planten Dat geldt alleen voor in de eigen tuin. Heerlijk verslag en foto s Kijk nu al uit naar de volgende.
    Durian : smells like hell, tasts like heaven !
    Lilian
  2. Saskia:
    30 augustus 2017
    Prachtige foto's weer. Het landschap bij de rijst velden heeft ook veel weg van Vietnam.
  3. Robert en Elly Scheppers:
    30 augustus 2017
    Wat een indrukwekkende verhalen en foto's. Echt leuk om jullie zo te kunnen volgen ! Vooral de foto's gisteren van het schooltje spraken me erg aan ! En vandaag de oogst van ananas en rijst : we leren er nog wat van !! Vele groetjes uit St. Kruis.
  4. Herman en Aad:
    30 augustus 2017
    Prachtige foto's en een leuk verslag, ja luitjes de ananassen groeien op de grond en die zijn inderdaad erg lekker sappig en heerlijk zoet , helaas zijn die in holland niet te verktijgen ..
    Gr Herman en Aad
  5. Anton en Leny:
    30 augustus 2017
    Hoe simpel kan het zijn een openbaar
    badhuis.
    weer mooie foto's!!!
    leuk om jullie reis en belevenissen te volgen